״תכונה קוסמת של האושר שאנו מפיצים אצל אחרים, היא שרחוק מלהתנדף,
כמו השתקפות - הוא חוזר אלינו מוגבר״ (ויקטור הוגו, עלובי החיים)

כל מפגש בין עומר לי' נראה אחרת- תחרויות, ציורים של דמויות של דיסני ומארוול, משחקי קופסה,

משחק דמיוני שי' המציא שנקרא "בלאגן" ומשחק פנטומימה פרטי וקבוע שלהם.
ולחשוב שכל זאת, נעשה בתקופת הסגרים והקורונה, באופן וירטואלי.
עומר למד להכיר את י' לעומק את היכולות והחזקות שלו ובחר להעצים אותן. י' מאוד יצירתי, כנה ורגיש ויש לו הרבה
מוטיבציה להצלחה בכל תחום שהוא.
עומר הפגין יצירתיות, אכפתיות, מוטיבציה וידע מראש איזה אופי יקבלו המפגשים בינו לבין י'.
במפגשים הפרונטאליים הם שיחקו כדורסל ואף המציאו משחק כדור עם מסלול מכשולים.

י' מאובחן על הספקטרום האוטיסטי בתפקוד גבוה, הוא משולב בבית ספר רגיל, הוא מתקשה ביצירת קשרים חברתיים,

בהבנת סיטואציות חברתיות למיניהן, כתוצאה מכך במרבית הזמן הוא בודד.
בית הספר החליט לקשר את י' לפרויקט פר"ח מתוך רצון שיהיה לו חונך שיסייע להעצמתו האישית, בחיזוק מיומנויות התקשורת
והביטחון העצמי, אחד שיהווה עבורו דמות יציבה ומודל ליצירת קשר אנושי עם מי שאינו קרוב משפחתו.
נוצרה בניהם שפה משותפת שרק הם מבינים. היצירתיות והדמיון המפותח של עומר, האמונה שלו,

חיזקו בי' את תחושת המסוגלות והביטחון העצמי.

הי' מבין סיטואציות חברתיות שעומדות בפניו, אך לא תמיד מבין כיצד לנהוג.
עומר דאג להזכיר לו שזה שהוא יצר קשר כל כך משמעותי איתו, זה סימן לכך שהוא יצליח לעשות זאת עם כל אדם
שיפגוש וכל מה שהוא צריך זה רצון ונכונות. לא הייתה "סוגיה"
סביב העניין שי' מצוי על הספקטרום האוטיסטי, הקשר שנוצר בניהם היה הוכחה לי' שהוא מסוגל לעשות זאת 'בגדול' עם ילדים בני גילו.
י' לא היה אמור לקבל שנה נוספת בפר"ח ולא הייתה הבטחה לכך שעומר ימשיך להיות החונך שלו...
לאחר מאמצים רבים מצד בית הספר, ההורים ובמעורבות יועצת פר"ח,

עומר הוצמד לי' לחונכות לשנה נוספת וזו הייתה ההחלטה הכי נכונה שיכלו לקבל.
במהלך החונכות בשנה השנייה לעומר היה נושא אישי אליו היה להירתם ולסייע. הוא נאלץ לעשות המון ויתורים בחייו האישיים.
על אף שעברה על עומר שנה קשה מאוד, הוא ויתר על עבודה ויתר על הרצאות בלימודים ולא ויתר על ארבע השעות השבועיות עם י'!!


הרכזת כתבה: "כשעומר מדבר על י' רואים את הניצוץ בעיניים שלו, על כמה שהוא מחובר אליו. הוא הצליח
לראות את המעבר של קשר בין חונך לחניך ומהווה עבור י' כמקור לביטחון, עמוד תווך ואישיות לדוגמה.
עומר עשה מעל ומעבר למצופה ממנו לאורך כל הדרך,
התמסר לחונכות הזו במלוא מובן המילה ! על כן הוא ראוי
להצטיינות והערכה רבה.