בתקופה של חוסר ודאות ובדידות שנכפתה עלינו בסגר השני, את רותם הטרידה המחשבה של החוויה הקשה מנשוא שעוברת על פ' החניכה שלה

ילדה בת 10 חולה אונקולוגית, הלוקה בעיוורון מלא ומקבלת טיפולים שונים בבתי חולים על בסיס קבוע.

ילדה עם קשיים חברתיים המבלה לבד בהפסקות בביה"ס או בליווי המורה התומכת.

המחשבה שאת יום ההולדת שלה היא צריכה לעבור בתנאים של סגר ובחשכה מוחלטת לא נתנה לרותם מנוח.

ואז היא החליטה לתת לפ' מתנות תחושתיות (המפעילות חושים: טעם, מישוש, ריח)

פ' נתבקשה לפתוח כל יום מתנה אחת בלבד, ובמקביל לדבר איתה טלפונית/זום.

המחשבה יוצאת הדופן והאכפתיות של רותם גרמה גם לנו להתרגשות רבה.

פ' המקסימה צמאה לקשר, כשהיא יוצאת מטיפולים היא נדרשת למנוחה ממושכת.

רותם עקבית ומתאימה את עצמה לאורח החיים של פ' ומשפחתה.

מעבר לעזרה בלימודים וההתנסות בלימודים המקוונים שעד אז פ' נמנעה מלהיכנס אליהם,

רותם התעניינה בעולמה הפנימי של פ' שעם הזמן נפתחה ושיתפה בחוויות אישיות של ילדה שנולדה לחשכה מוחלטת.

האם אפשר לקיים מפגשים מקוונים כאשר צד אחד אינו רואה ולאורך זמן? מסתבר שאפשר!

סיפורים, מוסיקה, משחק של זיהוי קולות של חיות, הן פעילויות כיפיות ומעשיות גם בזום.

הטיולים משותפים לגן השעשועים ובשכונה, חשפו את פ' לילדים בני גילה ובתיווכה של רותם נוצרו קשרים שעם

הזמן הצליחה לייצר ללא תיווך.

רותם מספרת, "כשפ' אמרה ביוזמתה שהיא רוצה לנסות גן שעשועים חדש, הבנתי שהיא בשלה.

אני מצטטת: "אני שמחה להתמודד עם הקשיים שלי ועם דברים שמפחידים אותי" זה המשפט הכי מדהים ששמעתי ממנה.

פ' לימדה אותי שהמבוגרים צריכים ללמוד לקבל את האחר ולשמש דוגמה לדור הבא.

וגם שאסור לנו לוותר על החלומות שלנו. אם היא חולמת להיות מדריכת קרב מגע בצבא וחוקרת חלל,

מי אני שאני לא אגשים את החלומות שלי?

כמובן שהיו התמודדויות וקשיים פיסיים בחונכות. רוב הקשיים היו בעיניי ,

פ' רואה את העולם בצורה מעוררת השראה שכל שנותר לכולנו הוא ללמוד ממנה "

רמת המחויבות ללא פשרות של רותם, והעקביות גרמו לנו פה אחד לבחור בה כחונכת מצטיינת.