"למדתי להפוך את נקודות החולשה למוקדי כוח, וחוויתי קשר משמעותי ובטוח שבו הוא יכול מצד אחד לשתף וללמוד, ומצד שני להנות ולצמוח"

 

יארה וא' עברו תהליך יוצא דופן, בתחילת השנה יארה עשתה הכל על מנת להתחבר לא', באמצעות העמקת ההיכרות והתאמת החונכות לצרכיו תוך הקפדה על פרטים בחונכות ורגישות יוצאת דופן שהפגינה כלפיו. לדוגמא, מחנכת הכיתה שיתפה שא' אוהב מאוד בעלי חיים ויארה החליטה להתקרב אליו דרך בעלי חיים. לכן, במפגש הראשון יארה עשתה לו פעילות היכרות דרך בעלי חיים בכדי שיתחבר אליה וישתף פעולה.

יארה יצרה יחד עם א' פעילות להעלאת המודעות לנושא הגמגום, הפעילות הועברה לכלל החונכים והחניכים בפרויקט באמצעות מצגת שמדברת על קבלת האחר. א' עלה כחלק מההצגה ודיבר על מה הוא חווה במהלך היומיום שלו ושיתף בהתמודדות. א' הצליח להעביר את המסר לשאר הקבוצה כחלק מפעילות ההסברה. הפעילות הייתה נקודת מפנה בחייו של א', בעקבות הפעילות בטחונו העצמי עלה.

ממחנכת הכיתה נמסר, שיארה הפגינה במהלך החונכות יחס חם, סובלנות וסבלנות ובנתה עם א' ועם שאר משפחתו קשר הדוק. א' היה זקוק ליחס זה בשל התקדמות בכל התחומים. אכן, קיים שיפור ניכר באישיותו של א' בזכות יארה, התפתח יותר מבחינה רגשית וחברתית ורואים את השינוי המשמעותי בהתנהגותו. מאם החניך נמסר שחל שיפור ניכר מבחינה חברתית, א' החל לבנות קשרים חברתיים חדשים, מתחבר לאנשים יותר בקלות ומביע את דעתו בנוכחות אנשים אחרים דבר שלא היה קודם לכן.

יארה, סטודנטית לרפואה וידוע התואר מאוד עמוס ומורכב ולמרות זאת ביצעה את החונכות על הצד הטוב ביותר, לא נתנה לעומס להשפיע עליה ונתנה המקסימום לטובת החונכות. דאגה תמיד שכל פעילות תהיה רלוונטית לחונכות. יארה, בעלת לב ענק והמטרה שלה הייתה ברורה מתחילת שנה להשפיע על א'.