"הייתה לי הרגשה שכאילו היא לא פגשה אנשים מעולם. לא ידעתי אם יש לי את הכלים והיכולת להתמודד עם זה, חששתי שהמקרה הזה מצריך עזרה מקצועית, מהסוג שאני לא מוסמכת לתת."

כך החלו המפגשים הראשונים בין כריסטין למ'.
מ' הינה עולה חדשה מברית המועצות, מתגוררת עם אמה, האב אינו בתמונה ואינו בקשר כבר מספר שנים.
מ' מופנמת מאוד בעלת לקויות למידה וכישורים חברתיים נמוכים. היא בקושי יוצאת מהבית 
ובתקופת הקורונה הייתה ספונה בביתה עם אמה במשך חצי שנה שלמה!
החונכות של כריסטין החלה עם קשיים רבים, מ' המופנמת
סירבה לדבר, נהגה לבטל מפגשים ולא לענות לטלפונים.
כשדיברה, דיברה בלחש, נתנה מענה קצר לשאלות
שנשאלה ולא פיתחה שיחה. ההחלטה שקיבלה כריסטין
התבררה בדיעבד כנכונה מאוד. היא תיתן למ' להוביל את המפגשים!


כשהבינה שמ' מוכשרת מאוד בציור, הביעה עניין רב
בציוריה וביקשה את עזרתה, מ' הסבירה לה איך להחזיק מכחול,

להפעיל את הדמיון וכריסטין הקשיבה ויישמה.
עם הזמן החלה מ' לשתף אותה. סיפרה לה על ההצקות
בבית הספר, על האם וכך בהדרגה נרקם בניהן קשר מיוחד.
מגפת הקורונה הציפה באמא של מ' חרדות והן סירבו
לצאת החוצה גם כאשר הסתיימו הסגרים. היציאה
הראשונה והמהוססת שלהן מהבית לפארק הצמוד לביתן,
הייתה עם כריסטין. ומאז מ' הסכימה להיפגש פרונטלית מחוץ לביתה.
לשעורי הזום מ' סירבה להתחבר. כריסטין שרואה בכל
קושי הזדמנות, השקיעה זמן ומאמצים בניסיון לחבר אותה
ושמרה על קשר רציף עם המחנכת.
במפגשים בניהן הן נהגו לצייר ובהמשך גם לבשל. ציור
ובישול היו המפלט של מ' וכריסטין זרמה ולמדה המון בעצמה.
בפגישות בניהן הן לא עסקו סביב קידומה של מ' בלימודים
אבל לכריסטין יש חלק עיקרי בחזרתה הסופית לכותלי בית הספר!
"חיכיתי לפגישות איתה, בישלנו יחד. התקשורת ביננו
מדהימה, היא נהגה לומר לי: ״את החברה היחידה שלי"
ואני כל כך התרגשתי.
מ 2- אנשים זרים הפכנו למשפחה. אני מרגישה שזכיתי!
גיליתי ילדה מדהימה, מצחיקה, עם עולם מדהים משלה, היא מלמדת אותי המון. כל פגישה היא חוויה."
כריסטין, הייתה החוט המקשר היחידי של מ' (ולעיתים גם של אמה) אל העולם החיצון הקשר בניהן השפיע על
מריה בכל התחומים באופן פנומנלי ומעורר השראה ועל כך מגיעה לה להיבחר כחונכת מצטיינת.