איך ייתכן שילד שנולד בארץ כצבר, מתעקש שלא לדבר עברית?

מסיבה לא ברורה הוא התעקש לדבר ברוסית, למרות שידע עברית.
ילדים כילדים מתקשים לקבל חריגים וההקנטות לא אחרו לבוא.

במשפחתון התקשו להבין את התופעה הבלתי מוסברת והפצירו בו לדבר עברית.
כך הפך ל' לחריג, למרות שכל חריגות באשר היא, הינה ממנו והלאה...
ל' הוא ילד בכיתה ז' הגדל ללא אבא, ועם אמא שיוצאת ונכנסת לאשפוזים.
"אני זוכרת שבפעם הראשונה שראיתי אותו, חייכתי אליו
והוא לא החזיר חיוך"- מספרת ליליה החונכת.
"פניתי אליו ברוסית, הוא הקשיב והנהן עם הראש.
הבנתי שהמטרה הראשונה שלי היא לשבור את הקרח וחשבתי שהכי נכון יהיה להוציא אותו החוצה.
בהחלטה של רגע, לקחתי אותו למגדל השעון ביפו, זה היה לפני כריסמס והאזור היה מקושט.
בדיעבד אני יכולה לומר שזו ההחלטה הכי חשובה
שקבלתי במהלך החונכות המרתקת הזאת, כל כך נהנינו
יחד".
הביקור ביפו הוביל לפעילויות נוספות בחוץ. נסיעה על
רולרבליידס, קורקינט, משחקים שונים. הוא נפתח בפניה
דיבר וסיפר ברוסית, הם פיתחו הומור משותף כשברקע
המנטליות והתרבות המשותפת.
כשליליה הרגישה שהתנאים הבשילו, היא אירגנה ערב
הכנת כדורי שוקולד לכל החניכים במשפחתון מתוך רצון
לשלב את ל' בצורה קלילה וחווייתית.
בעלי המשפחתון תהו: הרי המטרה היא לגרום לו לדבר
בעברית ולחזק את הישגיו הלימודיים הירודים ואת
כישוריו החברתיים,
ליליה, בטוחה בדרכה, סיפרה על מצבו הנפשי הרעוע של
ל', ועל כך שמנסיונה אם דוחקים בו הוא מתכנס בתוך
עצמו.
כאשר נפגשה עם מנהל המשפחתון היא סיפרה שמדובר
בילד אינטליגנטי עם יכולות קליטה אדירות, שטחה
בפניהם את התוכנית המדורגת שבנתה ואיך היא חושבת לפעול.
מנהל המשפחתון הקשיב לה ומאותו יום התייעץ איתה בסוגיות חינוכיות שונות.
ליליה היא דוגמה ומופת לחניכה עם ראש גדול
במיוחד, לוחמת צדק ללא פשרות, שגרמה לחניך
שלה לדבר עברית מתוך רצון ועל כך היא ראויה
להיבחר כחניכה מצטיינת לשנת תשפ"א.