"אם משהו לא מושלם, זה לא אומר שצריך לתקן אותו"

 

בתחילת הקשר, ג' היה אדיש לתהליך, מאמציו של מיכאל היו כמעט לשווא. אך מיכאל לא ויתר וכיום ג' מביע את אהבתו למיכאל ומודה על העזרה שלו. קשיי השפה של ג', אף הערימו עוד יותר אתגרים על מיכאל. מיכאל היה צריך לחנוך באנגלית, בשפה שלא נוחה לו כדי להשיג מטרות בחונכות. תחילה החניך לא שיתף פעולה באף פעילות מלבד משחקי מחשב. אך, מיכאל הגדיל ראש, ביצע מחקר והביא מטעמו משחקי מחשב בעלי רוח ערכי ומלמד עבור ג' וכך שיחקו יחד. כך גם, הצליח לפתח אצל החניך כישורי שיחה ורצון להתעניין בדברים נוספים. בנוסף, מיכאל לקח את ג' למקומות בקרבת מגוריו שלעולם לא היה בהם, בתהליך יוצא דופן לא רק עודד את החניך להיחשף למקומות ודברים חדשים אלא גם דחק בו תחושת צורך לעצמאות להגיע למקומות חדשים לבד.

אם החניך ציינה שלאורך הדרך, מיכאל הפך לחבר אמת של המשפחה. ג' היה מאושר לראות את מיכאל, לבלות איתו ולנסות דברים חדשים איתו. מיכאל פעל רבות בכדי לבנות את בטחונו האישי מחדש, לקח אותו לגן חיות, לטיולים ודאג ליצור עמו קשר מיוחד ואיכותי באמצעות פעילויות יצירתיות. היום, ג' הרבה יותר בטוח בעצמו ומוכן לעמוד על שלו כשנדרש. בחונכות, ג' רכש יכולות יוזמה ויצירת קשר עם אנשים חדשים. ככלל, הפך ג' לילד שמח יותר בזכות הזמן שלו עם מיכאל. "לא נותרו בי מילים לתאר כמה אסירת תודה אני לחוויה המדהימה שקיבלתי ולשותפות האמיתית שהייתה בין בני לבין מיכאל".

מיכאל הוא אדם משכמו ומעלה, שהביא את כלל איכויותיו להצלחות אדירות בחונכות. האופן שבו האנושיות שבקרבו הצליחה לרתום את החניך להצלחה מעורר השראה ואין ראוי ממנו להצטיינות.