"אני מאמינה בה מאוד ואמרתי לה זאת. התשובה שלה הייתה- אם אני מאמינה בעצמי הבנתי שעשיתי את שלי"

 

הקשר שנוצר בין נועה לבין ד' היה משמעותי מאוד. ד' שיתפה את נועה בחוויות העבר שלה, וסיפרה לה דברים על המשפחה והרקע ממנו הגיעה. הקשר התבסס על אמון שנבנה והתחזק לאורך תקופת החונכות ד' מצאה בנועה גורם לא- שיפוטי ובעל נכונות להקשיב, ויש דברים חשובים מאוד שנאמרו לנועה שהצוות הטיפולי לא הכיר. הפגישות היו מלאות בפעילויות מגוונות כגון הרכבת פאזלים, צפייה בסרטים בקולנוע, פעילויות יצירה, יוגה וכושר, ולקיחת חלק בפעילויות השוטפות של הפנימייה. בנוסף, התקיימו שיחות רבות כחלק בלתי נפרד מהתכנים אשר היוו בסיס לקשר העמוק שנוצר. 

ד' התחילה את השנה עם קשיי הסתגלות וחוסר רצון להישאר בפנימייה, לצד סגירות והקושי להתבטא ולייצר אינטראקציות. לאורך החונכות היא התחברה לשאר הבנות ולמדה להשמיע את קולה בנוגע למחשבותיה ותחושותיה. כל אלה בזכות הנוכחות וההתנהלות של נועה, השיחות שקיימו ביניהן בנושא והאינטראקציה של נועה עם הסגל, הנערות והחניכה עצמה כדוגמה חיובית. ד' הפגינה יותר ביטחון עצמי, הצליחה לשתף יותר ולקחת חלק משמעותי בפעילויות השוטפות. כמו כן, ד' השתפרה מבחינה לימודית והצליחה להתרכז יותר בהכנת שיעורי הבית.

רכזת הפנימייה של ד' ציינה שנועה התחילה את השנה עם מוטיבציה גבוהה מאוד, שבאה לידי ביטוי בהתמסרות שלה ובגישה המדויקת בה היא בחרה לפעול לאורך השנה. היא הצליחה לענות על מה שד' הייתה צריכה גם אם זה חרג מגבולות המחויבות שלה במלגה. לפני כן, לנערה היה קושי גדול בלתת אמון ונועה הצליחה לייצר איתה אמון בדרכים יצירתיות. נועה השקיעה בהכנה לפגישות, ולא סתם הביאה פעילויות למלא את הזמן אלא דברים שהתמקדו בצרכים של הנערה ופיתחו אותה. פעמים רבות הן בילו מחוץ לכותלי הפנימייה על מנת ליצור לנערה תחושה קצת אחרת. נועה התמידה לאורך השנה, גם אם היו חגים או תקופת מבחנים היא התמידה להגיע ולמצוא זמנים אחרים למפגשים.

נועה נתנה מעצמה מעל ומעבר, חרף הקשיים התמידה בהגעה לחונכות ויצרה עבור החניכה מקום מפלט נעים. החונכות דרשה תעצומות נפש, נועה גייסה אותן למען החניכה והקשר שנוצר ביניהן מיוחד וחזק מאוד.