ליה הצליחה לקרוא את ילדתי שממש חיכתה למפגשים לאורך כל השנה. היא עזרה לה בלימודים, שיפרה את יכולות הקריאה שלה ויחד הן העבירו את הזמן במשחקים ושיחות" (אם החניכה)

הכירו את ליה, חונכת בפרויקט "ילדי אסירים",רק לפי שם הפרויקט ניתן להבין שמדובר בסיטואציה לא פשוטה בכלל, וליה שלנו עשתה את זה ובגדול.

זהו בקצרה סיפור החונכות שזיכה אותה בתואר "חנוכת מצטיינת":

א' הגיעה לפרויקט "ילדי אסירים" של פר"ח, דרך פניה שהועברה מהכלא בה אביה מרצה תקופת מאסר. בבית הספר א' התמודדה עם קשיים בלימודים ובתא המשפחתי ולא תמיד מצאה את עצמה.

בין ליה לא' נוצר קשר מפתח ומשמעותי. ליה הפגינה מוטיבציה רבה להשתלבות בפרויקט "ילדי אסירים" והביאה עימה רגישות והסתכלות בוגרות. כבר במפגש הראשון שלהן, הצליחה לקרוא את א' ואת השטח בצורה מדויקת ואינטיליגנטית, אך בפני השתיים עמדו לא מעט אתגרים, ביניהם הקושי של ליה בהצבת גבולות לא'. החיים של א' הובילו אותה ליצור חוקים משל עצמה, ולכן התקשתה לקבל את הקשר עם ליה ולשתף איתה פעולה.

עם הזמן,  ליה מצאה את הדרך אל ליבה של א', היא ידעה לדבר איתה בגובה העיניים, שמה דגש על התאמת התכנים, הצליחה להוציא אותה מאזור הנוחות, חשפה אותה לעולמות חדשים ויצרה עבורה התנסויות משמעותיות וחוויות הצלחה.

ליה זיהתה את התשוקה שיש לא' לעולם המשחק, וכך הצליחה לנתב את התנגדותה של א' ללמידה ורתמה אותה להצלחה, במטרה להגשים את החלומות שלה. כך למשל, תרגולי הקריאה שא' סלדה מהם, הפכו לכלי עזר ללימוד טקסטים לאודישנים עתידיים. ליה וא' יצרו יחד סדרת סרטונים, כאשר א' היא האחראית העיקרית לתוכן, פיתוח הרעיונות, הצילום והביצוע. וכך חלה נקודת מפנה בגישה של א' לחונכות.

 ליה לימדה את א' שיעורים חשובים שהשפיעו עליה גם מחוץ לגבולות החונכות, והעובדה שהיא האמינה בחניכה מכל הלב, גרמה לא' לבנות ביטחון עצמי חזק ומשמעותי.

בחונכות הזו, ליה בלטה ביכולת לקרוא את החניכה שלה לעומק, ומתוך כך להתאים את עצמה ואת המפגשים לעולם התוכן שלה. בעזרת המסירות, הגישה המיוחדת והקשר המדהים שיצרו, הצליחה ליה לתת לילדה קטנה שלא מאמינה בעצמה, תקווה גדולה ותשוקה לחיים.