"מחמוד,עזר לילד שלי להתקדם ולהתפתח בלימודים, ונתן לו כל דבר שהיה חסר לו, כל מה שאני אגיד, מתגמד לעומת מה שנתן לילד שלי, תודה מכל הלב". (אב החניך)

'

נקודת הפתיחה של החונכות של מחמוד והחניך ע' הייתה לא פשוטה בכלל.

ע', תלמיד כיתה ב', עבר פרדה מאדם קרוב בילדותו.הוא הופנה לפר"ח מטעם בית הספר, בשל התנהגותו התוקפנית, וקושי ביצירת קשרים חברתיים. ע' התחיל חונכות שנפסקה במפתיע לאחר שלושה מפגשים בלבד, ורצף האכזבות מהסביבה ומעצמו הובילו את ע' לתחושות קשות וביטוי עצמי דרך אלימות והתנגדויות. החלטנו לפעול במהרה על מנת למצוא חונך חדש עבור ע' - חונך חזק ומדויק לצרכיו, כדי למנוע ממנו אכזבות וחווית נטישה. לתוך הסיפור הסבוך הזה נכנס מחמוד.בפגישות הראשונות עם מחמוד תגובתו של ע' הייתה קשה מאוד, בכל פעם שמחמוד יצא או עזב (אפילו לכמה דקות),  הוא צעק ובכה "תמיד עוזבים אותי…". בסיטואציה נוספת ע' שיתף שחלם בלילה שמחמוד עוזב אותו.

הרצון והמטרה העיקרית של מחמוד הייתה לתת לע' מקום בטוח ועיקבי, שבו הוא יוכל לבטא את רגשותיו, וללמד אותו כיצד להביע ולווסת אותן. כך מחמוד השכיל להבין, שדרושים צעדים קטנים ועדינים מאוד, עד לביסוס הקשר. הוא היה מקפיד לעדכן את ע' בכל פעולה שעשה - מתי הוא מגיע ומתי הוא הולך, הוא שוחח איתו על הרגשות שלו ושמר על יציבות המפגשים.

כבר בהתחלה היה אפשר לראות שמחמוד היווה דוגמה עבור ע' והיה עבורו כאח גדול. מחמוד הצליח לקלף עוד ועוד שכבות של תוקפנות וחוסר הקשבה, שאפיינו את תחילת הקשר. לאט לאט למד להכיר היטב את ע' ואת מנגנוני ההגנה שלו. הוא למד על תחביביו ונקודות החוזקה שלו, ומצא בדרכים יצירתיות כיצד להעצים אותו, לגרום לו להאמין ביכולותיו וללמד אותו מנהיגות ודרכי תקשורת מקרבות. מחמוד העניק לע' את תשומת הלב שכל כך היה זקוק לה, ולאט לאט, רכש את אמונו.

השינוי שחל אצל ע' בעקבות הקשר עם מחמוד עלה על כל הציפיות. למתבונן מהצד נדמה שלא מדובר באותו הילד.

הקשר של מחמוד וע' הוא דוגמה מובהקת לחשיבותו הנעלה של קשר חונך-חניך, ולשינוי שאדם אחד יכול להכניס לחיים של ילד שהיה כל כך זקוק לו.