"כלום לא הצליח לקדם את י' כמו פרויקט פר"ח… אני רוצה להודות מכל הלב למלאכית שהגיעה לתמוך בילד שלנו. כל המשפחה זכתה מהנוכחות שלה." (אם החניך)

 נעמי ,הצליחה ביצירתיות וסבלנות אין קץ להרים את החניך שלה ולהוביל אותו להצלחות והישגים.

י' עלה לארץ בגיל שנתיים מצרפת. כילד קטן שהגיע למדינה חדשה, עם תרבות זרה ושפה שאינו מכיר, י' לא הצליח ליצור אינטראקציות חברתיות ונאלץ להתמודד מגיל צעיר עם תחושת כישלון.

נעמי, חנכה את י' במשך שנתיים. כמו י', גם היא עולה חדשה מצרפת וחוותה קשיי התאקלמות. במהלך השנה הראשונה של החונכות, י' לא הפסיק לבחון את הגבולות של נעמי. הוא סירב לשתף פעולה והתנגד לכל רעיון או פעילות שהחונכת הציעה. נעמי מצידה ביקשה להתייעץ עם גורמים מוסמכים, הייתה פתוחה ללמידה, לא ויתרה לרגע ויישמה את כל הטיפים וההמלצות שקיבלה. נעמי גילתה המון אורך רוח, בגרות וסבלנות, שסייעו לה לשפר את יכולותיה ולמצוא פתרונות יצירתיים. ההבנה עד כמה היא משמעותית עבור י' ומשפחתו היוותה עבורה מטרה ברורה, וכך חלה נקודת מפנה בקשר, ממנה השניים צמחו יחדיו.

נעמי הקפידה לשוחח עם י' רק בעברית, ולא נתנה לשניהם "לברוח" לצרפתית. היא חגגה איתו כל ניצחון קטן, כמו שיפור בציונים וכשהצליח לשוחח עם חבריו לכיתה בעברית. נעמי הוכיחה לי' עד כמה הוא בוגר ושוחחה איתו בגובה העיניים.

לאורך הזמן י' החל לרכוש כבוד לנעמי ורצה להצליח, גם עבורה. כך, גם בימים בהם נעמי לא הגיעה, י' הקפיד לקרוא עם אמא שלו, החל להשתתף בפעילויות בית הספר ולקח חלק פעיל בלמידה – כל אלו העלו משמעותית את בטחונו העצמי ותחושת המסוגלות שלו. נעמי הגיעה לחונכות עם תחושת שליחות. ממפגש למפגש התחזקה אצלה המטרה לבניית בטחונו העצמי של י' וליצירת רצף של הצלחות קטנות ומשמעותיות שיראו לו שהוא מסוגל.

בזכות הנחישות וההתמדה של נעמי, י' הפך מילד שמסרב לשתף פעולה, לילד שמבקש ללמוד ולהתפתח, בעל מוטיבציה ויוזמה של אינטראקציות חברתיות.