"האתגרים שהחונכות הציבה בפניי נסכו בי בטחון ביכולות שלי כחונך והבנה לגבי עולמו של ילד צעיר"

 

 

אמיר חונך בעל מוטיבציה משמעותית לסייע לחניך שזקוק לכך, מפגין יכולות רגישות והעמקה שלא מובנות מאליהן ובזכות אלו הצליח ליצור עם ע' קשר בצורה מעוררת השראה. זאת הודות ליכולת ההקשבה של אמיר והמטרה ששם לנגד עיניו, כבר בתחילת החונכות הבחין בכך שע' מציג דיבור פנימי שלילי במיוחד כלפי יכולתו. לכך הייתה השפעה על תפקודו שהתבטא בהתנהגויות פוגעניות, לעיתים גם כלפי אמיר כאשר ביקש ממנו להתמודד מול אתגרים שונים. על כן, אמיר שם לעצמו למטרה נוספת בחונכות לשנות זאת באמצעות פעילויות שיעצימו אותו ויהיו מותאמות ליכולותיו בכדי להבטיח שיחווה דרכן הצלחה. כך למעשה, אמיר סיפק לע' תחושת מסוגלות יוצאת דופן, ועל אף שרוב הזמן פעילויות אלו אתגרו את ע' הוא העז להתמודד מולן והיה מסוגל להיעזר באמיר כמקור לביטחון.

יועצת בית הספר ציינה, כי במהלך השנה חלה התקדמות ניכרת בתפקודו של ע' שלמד להסתדר יותר טוב מבחינה חברתית ורכש כלים ללמידה. חשוב לציין, כי ע' השתפר בתחום הרגשי והחברתי, ורמת המוטיבציה שלו השתפרה יותר מזו שהייתה בתחילת השנה.

אמיר חונך מיוחד במינו. בזכות היותו אחראי, רציני, מושקע, יצירתי, עצמאי ובמקביל פתוח לתהליכי למידה הצליח לקדם ולהעצים באופן יוצא דופן חונכות מורכבת. ראויה לציון רמת המוטיבציה של אמיר, ההתמדה והעניין שגילה בתלמיד ובמשפחתו.